mondhygiene-tandartspraktijk_blokzijl_tandarts-behandelingen-controle-team-tandartsassistente-mondhygiene-afspraak-receptie-andreas-gaby-laura-patient-vrouw

Wilt u beter voor uw mond zorgen? Dan zijn er dingen die u thuis kunt doen die u daarbij helpen. Slecht poetsen, tandenborstels niet op tijd vervangen, niet stoken en het eten van veel suikers en koolhydraten kunnen oorzaak zijn van een slechte mondhygiëne. De symptomen zijn:

Wanneer moet ik bij jullie langskomen voor een
Mondhygiëne behandeling?

Dan zijn er dingen die u thuis kunt doen die u daarbij helpen. Slecht poetsen, tandenborstels niet op tijd vervangen, niet stoken en het eten van veel suikers en koolhydraten kunnen oorzaken zijn van een slechte mondhygiëne.
De symptomen zijn >

Heeft u één, of meer, van deze symptomen, dan kunt u het beste een afspraak met ons maken. Wij raden u aan elke 6 maanden op controle te komen.

• Tandplak
  • Cariës, oftewel gaatjes
  • Een slechte adem
  • Parodontitis; een ontsteking van het kaakbot
  • Tandvleesontsteking; dit merkt u doordat het tandvlees gaat bloeden tijdens het poetsen

Poets twee keer per dag minimaal twee minuten lang! Ook raden wij biologische mondzorgproducten aan, zoals Weleda of Doterra, om zo min mogelijk kleurstoffen of anderen schadelijke stoffen (zoals monomeer) binnen te krijgen. Ontstekingen in uw mond kunnen leider tot reumatische klachten, of degeneratieve ziekten, als multiple sclerose en mogelijk kanker. Wij houden rekening met de impact van zulke gebitsbehandelingen op uw lichaam en proberen de gevolgen zoveel mogelijk te beperken.

Vervang de tandenborstel, of opzetborstel, elke drie maanden of eerder als de borstelharen uit elkaar gaan staan.
.

Vermijd zoveel mogelijk het gebruik van suikerhoudende dranken.

Poets uw tanden een halfuur nadat u iets gegeten of gedronken heeft, want het glazuur is vlak na het eten/drinken nog zacht.

Gebruik eventueel natuurlijke supplementen in overleg met een orthomoleculair voedingsdeskundige om uw mond te versterken.

Of overleg met een homeopaat wanneer u van nature een slecht gebit heeft. Hij kan door middel van een constitutiebehandeling de gezondheid van de mond en de tanden versterken.

Belangrijk: Reinig ook tussen de tanden en kiezen met een stoker, een rager of floss. Als u dit niet doet, dan kan er tandsteen worden gevormd.

Patiënten Feedback

Tandarts Blokzijl heeft ervaring met het behandelen van sensitieve patiënten. Dit betekent dat wij weten hoe wij met angstklachten om moeten gaan. Als u ons tijdig laat weten dat u hier moeite mee heeft dan kunnen wij hier rekening mee houden en u geruststellen.

U hoeft  zich niet te schamen voor uw angst. Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart angst bij een tandartsbezoek. Het is dus iets dat veel vaker voorkomt.

Het is van belang dat u weet waar wij precies mee bezig zijn tijdens een behandeling. Op deze manier weet u precies wat u te wachten staat en is de angst significant minder. Het feit dat wij onze patiënten persoonlijk willen leren kennen is ook een goede manier om van de angst af te komen.