info@tandartsblokzijl.nl

0527 291 735

Ma-Di-Wo van 08:30-17:00

Onze werkwijze is: kijken naar de gehele mens. Daarmee zijn openheid en transparantie één van onze grootste kernwaarden

Onze werkwijze is: kijken naar de gehele mens. Daarmee zijn openheid en transparantie één van onze grootste kernwaarden

De werkwijze van Tandartspraktijk Blokzijl

Wat is de werkwijze binnen onze tandartspraktijk?

1. Een afspraak maken

Voor het maken van een afspraak kunt u ons bellen of een email sturen. Hier kunt u onze contactgegevens vinden. De tandartsassistente assisteert aan de stoel waardoor zij soms de telefoon niet direct opneemt. Wilt u het ever later weer proberen of een mailtje sturen naar info@tandartsblokzijl.nl. De mail wordt regelmatig gelezen en beantwoord.

2. De (eerste) afspraak

Wees vijf minuten vóór uw afspraak aanwezig in de praktijk. Wacht u in de wachtkamer totdat u wordt opgeroepen en kunt plaatsnemen op de tandartsstoel. De tandarts controleert uw mondgezondheid en neemt eventuele klachten met u door.

3. Behandelplan

Na een uitvoerige controle zal de tandarts een behandelplan opstellen en deze met u bespreken. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om vragen te stellen. Gaat u akkoord dan wordt de behandelwijze vastgesteld en wordt er een begroting gemaakt. Eventuele vervolgafspraken worden ook direct gemaakt.

U kunt erop rekenen dat wij, voor zover dat mogelijk is, lichaamsvriendelijke materialen gebruiken tijdens onze behandelingen.

Ons Team

Syar

Regulier / Biologische Tandarts

Syar

Regulier / Biologische Tandarts

BIG-registratie: 89931958302

Siyar is oprecht geïnteresseerd in zijn patiënten en vind het belangrijk een band van vertrouwen op te bouwen waardoor hij hen beter kan helpen als tandarts.
Hij vindt het belangrijk om rustig te blijven en patiënten het gevoel te geven dat ze in goede handen zijn. Het mooiste compliment voor Siyar is wanneer een tevreden patiënt weggaat met een schoon en gezond gebit.

Jessica

Holistisch / Biologische Tandarts

Jessica

Holistisch / Biologische Tandarts

BIG-registratie: 59919187302
Biologisch / Holistisch tandarts

Jessica heeft 15 jaar in de Biologische- en holistische mondzorg.
Wat maakt haar speciaal?

  • Holistische Aanpak;
    Focus niet alleen op tanden, maar op totale gezondheid.
  • Lichaamsvriendelijke materialen;
    Maakt gebruik van lichaamsvriendelijke materialen en etherische oliën.
  • Vertrouwensband;
    Investeer vroeg in de relatie voor optimale mondverzorging, ongeacht de leeftijd.
  • Oprechte Communicatie;
    Luister naar onze patiënten en wil de achterliggende oorzaak weten van een probleem in de mond.
  • Samenwerking met Ouders;
    Betrekt ouders actief bij de behandeling voor een holistische benadering.
  • Myobrace specialist;
    Voor open mondademhaling en bewuste en natuurlijke uitlijning van de tanden.
Zie ook Biologische tandarts kijkt verder dan de mond

Michelle

Preventie assistente

Michelle

Preventie assistente

Michelle begon haar opleiding en werk in de tandheelkunde op haar 16e.
Als assistente werkte zij in Duitsland, waar een tandartsassistente meer doet dan alleen assisteren. Hier deed ze ervaring op met het maken van noodkronen en verwijderen van tandsteen. In 2020 heeft zij de opleiding tot preventie-assistente gevolgd en sindsdien is zij een echte allround tandarts- en preventieassistente.
Sinds januari is Michelle werkzaam in Blokzijl. Zij assisteert de tandarts aan de stoel en zorgt dat alles administratief op orde is. Daarnaast is zij ook hét gastvrije aanspreekpunt voor onze patiënten in de praktijk.

Wat zijn de huisregels?

Aangezien wij een kleinschalige praktijk zijn met een klein team, is het belangrijk voor patiënten om te weten wat de huisregels zijn. Deze hanteren wij zodat alles soepel en op tijd verloopt. Hier zijn onze belangrijkste huisregels:

 

Een afspraak bij onze praktijk is uw eigen verantwoordelijkheid. U kunt tot uiterlijk 48 uur voor de afspraak kosteloos annuleren. Vraag ons naar onze herinneringsservice.

Wij raden u aan om 5 minuten voor de afgesproken tijd aanwezig te zijn en plaats te nemen in de wachtkamer tot u wordt opgeroepen.

Het is belangrijk dat behandelingen op schone tanden worden uitgevoerd. Mocht u toch vergeten zijn uw tanden te poetsen, dan kunt u de assistente vragen om een tandenborstel en tandpasta om dit alsnog te doen.

Veranderingen in uw medicijngebruik, of gezondheid, geeft u zo snel mogelijk door

Medicijnen en uw gezondheid kunnen een tandheelkundige behandeling beïnvloeden. Daarom is het van belang dat de tandarts hiervan op de hoogte wordt gesteld.

Geef een adres- of een verzekeringswijziging zo snel mogelijk door. Controleer bij uw bezoek of wij nog in het bezit zijn van de juiste gegevens. Wij kunnen niet instaan voor kosten die het gevolg zijn van verouderde gegevens.

Heeft u een afspraak niet of niet tijdig afgezegd, dan brengen wij € 20,00 kosten in rekening voor de gereserveerde tijd.

Klachten bij Tandartspraktijk Blokzijl

“De natuurlijke tandarts bij u in de buurt!”

Ik heb een klacht, waar moet ik heen?

Sommige behandelingen kunnen langer duren dan gepland. Het komt ook wel eens voor dat een behandeling gewijzigd moeten worden. Wij zullen de tijd met u optimaal benutten. Dit kan helaas voor enige vertraging zorgen. Wij zullen u hier tijdig over informeren.

Ik heb een klacht over jullie praktijk

Helaas gaan niet alle behandelingen of afspraken zoals gewenst. Ook kan het zo zijn dat u het niet eens bent met iets dat in onze praktijk is voorgevallen. Wij vinden het belangrijk dat u wordt gehoord. Via onderstaande kanalen kunt u uw klacht indienen:

Om het probleem direct aan te pakken vragen wij u allereerst contact met ons op te nemen en de klacht met ons te bespreken. Wellicht kunnen wij de miscommunicatie of het misverstand ophelderen. Vindt u bijvoorbeeld dat wij onjuist of onzorgvuldig hebben gehandeld, dan stellen wij het op prijs dat u dit met ons komt bespreken. Wellicht kunnen wij uitleggen waarom een behandeling is gegaan zoals hij is gegaan. Vind hier onze contactgegevens.

0527 291 735
info@tandartsblokzijl.nl

Mocht u toch niet tevreden zijn, dan kunt u overwegen om naar de klachtencommissie te stappen. Tandartspraktijk Blokzijl is aangesloten bij een klachtencommissie die voldoet aan alle eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Neem contact op voor meer informatie.

Daarnaast staan wij als tandartspraktijk altijd open voor feedback. Heeft u een opmerking, of een idee, waarmee wij ons voordeel kunnen doen?  Dan kunt u uiteraard ook contact met ons opnemen.

U kunt ons bereiken via:
0527 291 735 of info@tandartsblokzijl.nl

Betalingen & Prijzen

Hoe betaal ik voor mijn behandelingen?

1. Infomedics

Alles wat met rekeningen en geld te maken heeft wordt uitbesteed aan Infomedics. Zij regelen alle betalingsverkeer tussen patiënt en zorgverlener in Nederland en zijn gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties. U krijgt enkele dagen, tot een week, na uw behandeling een factuur van deze organisatie.

Let op! Wij willen u vragen om vóór de uiterste betaaldatum uw rekening te voldoen om te voorkomen dat er wettelijke incassokosten in rekening gebracht worden.

2. Contant betalen

Uiteraard is contant betalen ook mogelijk. Op deze pagina kunt u onze tarievenlijst vinden.

Tarieven: Nederlandse Zorg Autoriteit: De rekening van de tandarts en de mondhygiënist.pdf

Tarieven

Wat zijn jullie tarieven?

Wij werken, indien mogelijk en gewenst, met natuurlijke en lichaamsvriendelijke materialen. We begrijpen dat u denkt dat een behandeling bij ons wat duurder uitpakt.

Alle tandartstarieven in Nederland staan vast

Alle tandartsen in Nederland moeten hun tarieven baseren op de algemene tandartstarieven van de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA). In principe betekent dit dat geen tandarts duurder mag zijn dan de ander.

Het feit dat wij natuurlijke en duurzame materialen gebruiken tijdens onze behandelingen heeft geen invloed op de prijs. Alle behandelende tandartsen declareren alleen datgene wat uitgevoerd is, zoals het hoort in de tandheelkunde.

Overzicht tarieven

wortelkanaalbehandeling-werkwijze-tandartspraktijk_blokzijl_tandarts-behandelingen-controle-holistisch-biologische-lichaamsvriendelijke-materialen-team-tandartsassistente-mondhygiene-afspraak-receptie-andreas-gaby-laura-met-man-senior-patient-ouderen

“Persoonlijk, aandachtig en vriendelijk”

Betalingen & Prijzen

Hoe betaal ik voor mijn behandelingen?

1. Infomedics

Alles wat met rekeningen en geld te maken heeft wordt uitbesteed aan Infomedics. Zij regelen alle betalingsverkeer tussen patiënt en zorgverlener in Nederland en zijn gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties. U krijgt enkele dagen, tot een week, na uw behandeling een factuur van deze organisatie.

Let op! Wij willen u vragen om vóór de uiterste betaaldatum uw rekening te voldoen om te voorkomen dat er wettelijke incassokosten in rekening gebracht worden.

2. Contant betalen

Uiteraard is contant betalen ook mogelijk. Op deze pagina kunt u onze tarievenlijst vinden.

wortelkanaalbehandeling-werkwijze-tandartspraktijk_blokzijl_tandarts-behandelingen-controle-holistisch-biologische-lichaamsvriendelijke-materialen-team-tandartsassistente-mondhygiene-afspraak-receptie-andreas-gaby-laura-met-man-senior-patient-ouderen

“Persoonlijk, aandachtig en vriendelijk”

Tarieven

Alle tandartsen in Nederland moeten hun tarieven baseren op de algemene tandartstarieven van de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA). In principe betekent dit dat geen tandarts duurder mag zijn dan de ander.

Natuurlijke materialen

Het feit dat wij zo veel mogelijk natuurlijke materialen gebruiken tijdens onze behandelingen heeft geen invloed op de prijs. Alle behandelend tandartsen declareren alleen datgene wat uitgevoerd is, zoals het hoort in de tandheelkunde.

Overzicht tarieven