info@tandartsblokzijl.nl

0527 291 735

Ma t/m Do van 08:30-17:00

Onze werkwijze is: "kijken naar de gehele mens"

Daarmee zijn openheid en transparantie een van onze grootste kernwaarden

Wat is de werkwijze binnen onze tandartspraktijk?

1. Een afspraak maken
Voor het maken van een afspraak kunt u ons bellen of een email sturen. De tandartsassistente assisteert aan de stoel waardoor zij soms de telefoon niet direct opneemt. Wilt u het ever later weer proberen of een mailtje sturen naar info@tandartsblokzijl.nl.

2. De (eerste) afspraak
Wees vijf minuten vóór uw afspraak aanwezig in de praktijk. Wacht u in de wachtkamer totdat u wordt opgeroepen en kunt plaatsnemen op de tandartsstoel.

3. Behandelplan
Na een uitvoerige controle zal de tandarts een behandelplan opstellen en deze met u bespreken. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om vragen te stellen. Gaat u akkoord dan wordt de behandelwijze vastgesteld en wordt er een begroting gemaakt. Eventuele vervolgafspraken worden ook direct gemaakt.

Biologische_Tandarts_152

U kunt erop rekenen dat wij, voor zover dat mogelijk is, lichaamsvriendelijke materialen gebruiken tijdens onze behandelingen

Intake bij inschrijving als nieuwe patiënt

Om de behandeling op uw persoonlijke situatie af te kunnen stemmen zal een uitgebreide intake en kennismakingsgesprek plaatsvinden.

Als u zonder klachten en idee van de behandelmethoden de biologisch tandarts bezoekt kan de mondzorgverlener het een en ander toelichten met betrekking tot de werkwijze.

Het behandelconcept wordt besproken, u kunt uw eigen verwachtingen en zorgbehoefte kenbaar maken en kijken of de biologische aanpak je aanspreekt. Net als bij de reguliere tandarts zal een globaal gebitsonderzoek plaatsvinden en (indien noodzakelijk) röntgenonderzoek.

Aan de hand van een holistische vragenlijst worden onder meer uw lichamelijke gezondheid, klachtenpatroon en mondverzorgingsgewoonten onderzocht. Indien u geïnteresseerd bent in een behandeltraject wordt er een indicatief behandelplan, inclusief kostenplaatje, opgesteld.

vervolg van de behandeling

De vervolgbehandeling en het eventueel noodzakelijke aanvullende onderzoek is afhankelijk van de benodigde en gewenste mondzorg.

Bij de vervolgbehandeling kan naast traditioneel mondonderzoek ook gebruik gemaakt worden van bio-energetische tests. Hiermee kan onder meer het verband tussen bepaalde lichamelijke klachten en je gebit worden vastgesteld.

Onderscheid wordt gemaakt tussen:

  • Het energetische vlak: bijvoorbeeld verstoring van de meridiaan;
  • Het materieel vlak: hoge amalgaambelasting, tekorten aan bepaalde mineralen of vitaminen of intolerantie van bepaald voedsel.
  • Psychisch/emotioneel vlak: tandenknarsen of –klemmen, migraineaanvallen, stress- of burn-outverschijnselen.

Wij werken volgens de tarieven van de Nederlandse Zorgautoriteit

Ons Team

Syar Alam

Regulier / Biologische Tandarts

Syar Alam

Regulier / Biologische Tandarts

BIG-registratie: 89931958302

Siyar is oprecht geïnteresseerd in zijn patiënten en vind het belangrijk een band van vertrouwen op te bouwen waardoor hij hen beter kan helpen als tandarts.
Hij vindt het belangrijk om rustig te blijven en patiënten het gevoel te geven dat ze in goede handen zijn. Het mooiste compliment voor Siyar is wanneer een tevreden patiënt weggaat met een schoon en gezond gebit.

Jessica Swartberg

Holistisch / Biologische Tandarts

Jessica Swartberg

Holistisch / Biologische Tandarts

BIG-registratie: 59919187302
Biologisch / Holistisch tandarts

Jessica heeft 15 jaar in de Biologische- en holistische mondzorg.
Wat maakt haar speciaal?

  • Holistische Aanpak;
    Focus niet alleen op tanden, maar op totale gezondheid.
  • Lichaamsvriendelijke materialen;
    Maakt gebruik van lichaamsvriendelijke materialen en etherische oliën.
  • Vertrouwensband;
    Investeer vroeg in de relatie voor optimale mondverzorging, ongeacht de leeftijd.
  • Oprechte Communicatie;
    Luister naar onze patiënten en wil de achterliggende oorzaak weten van een probleem in de mond.
  • Samenwerking met Ouders;
    Betrekt ouders actief bij de behandeling voor een holistische benadering.
  • Myobrace specialist;
    Voor open mondademhaling en bewuste en natuurlijke uitlijning van de tanden.
Zie ook Biologische tandarts kijkt verder dan de mond

Michelle Preventieassistente

Preventie assistente

Michelle Preventieassistente

Preventie assistente

Michelle begon haar opleiding en werk in de tandheelkunde op haar 16e.
Als assistente werkte zij in Duitsland, waar een tandartsassistente meer doet dan alleen assisteren. Hier deed ze ervaring op met het maken van noodkronen en verwijderen van tandsteen. In 2020 heeft zij de opleiding tot preventie-assistente gevolgd en sindsdien is zij een echte allround tandarts- en preventieassistente.
Sinds januari is Michelle werkzaam in Blokzijl. Zij assisteert de tandarts aan de stoel en zorgt dat alles administratief op orde is. Daarnaast is zij ook hét gastvrije aanspreekpunt voor onze patiënten in de praktijk.

Anneke Tandartsassistente

Tandartsassistente

Anneke Tandartsassistente

Tandartsassistente

Wat zijn de huisregels?

Aangezien wij een kleinschalige praktijk zijn met een klein team, is het belangrijk voor patiënten om te weten wat de huisregels zijn. Deze hanteren wij zodat alles soepel en op tijd verloopt. Hier zijn onze belangrijkste huisregels:

 

Een afspraak bij onze praktijk is uw eigen verantwoordelijkheid. U kunt tot uiterlijk 48 uur voor de afspraak kosteloos annuleren. Vraag ons naar onze herinneringsservice.

Wij raden u aan om 5 minuten voor de afgesproken tijd aanwezig te zijn en plaats te nemen in de wachtkamer tot u wordt opgeroepen.

Het is belangrijk dat behandelingen op schone tanden worden uitgevoerd. Mocht u toch vergeten zijn uw tanden te poetsen, dan kunt u de assistente vragen om een tandenborstel en tandpasta om dit alsnog te doen.

Veranderingen in uw medicijngebruik, of gezondheid, geeft u zo snel mogelijk door

Medicijnen en uw gezondheid kunnen een tandheelkundige behandeling beïnvloeden. Daarom is het van belang dat de tandarts hiervan op de hoogte wordt gesteld.

Geef een adres- of een verzekeringswijziging zo snel mogelijk door. Controleer bij uw bezoek of wij nog in het bezit zijn van de juiste gegevens. Wij kunnen niet instaan voor kosten die het gevolg zijn van verouderde gegevens.

Heeft u een afspraak niet of niet tijdig afgezegd, dan brengen wij € 20,00 kosten in rekening voor de gereserveerde tijd.

Facturen en betaling

De factuur
De nota voor uw behandeling ontvangt u binnen 10 dagen rechtstreeks van onze praktijk. Wij bieden deze eerst aan bij uw verzekeraar en u ontvangt van ons de nota voor het resterende bedrag. U hoeft deze dus niet zelf bij uw verzekeraar aan te bieden. De factuur ontvangt u per e-mail met daarin een Ideal betaallink. Zo betaalt u de nota veilig en snel. Als wij geen (juist) emailadres van u hebben ontvangt u de nota per post. Het is daarom belangrijk dat wij de beschikking hebben over de juiste adres gegevens. Heeft u geen factuur ontvangen, laat het ons dan weten, dan kunnen wij uw gegevens controleren en zo nodig aanpassen.

Heeft uw een vraag over de nota, neem dan altijd onmiddellijk contact op met ons via uwnota@tandartsblokzijl.nl

Betalingsregeling treffen
Komt het even niet uit om uw nota direct te voldoen, neem dan contact met ons op. Dat kan bij voorkeur via de link in uw digitale notavof te bellen naar 0299-451111
Wij helpen u graag en denken met u mee om uw factuur op een passende wijze te kunnen voldoen.

Het is bij ons ook mogelijk om uw rekening contant aan de balie te voldoen.

Heeft u een vraag over een eerdere nota die u van Infomedics heeft ontvangen?
Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

wortelkanaalbehandeling-werkwijze-tandartspraktijk_blokzijl_tandarts-behandelingen-controle-holistisch-biologische-lichaamsvriendelijke-materialen-team-tandartsassistente-mondhygiene-afspraak-receptie-andreas-gaby-laura-met-man-senior-patient-ouderen

Tarieven

Alle tandartsen in Nederland moeten hun tarieven baseren op de algemene tandartstarieven van de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA). Zo ook de biologische tandarts. Onze behandelingen zijn dus niet duurder dan bij de gewone tandarts.

Laat u dus niet weerhouden door het feit dat de naam een stuk duurder klinkt! Het woord biologisch heeft de afgelopen jaren jammer genoeg de connotatie gekregen van ‘duurder’, als u bijvoorbeeld naar het prijsverschil tussen biologische en non-biologische eten kijkt. Voor de bio-tandarts is dat gelukkig niet het geval! Het feit dat wij zo veel mogelijk natuurlijke materialen gebruiken tijdens onze behandelingen heeft geen invloed op de prijs. Alle tandartsen declareren alleen datgene wat uitgevoerd is, zoals het hoort in de tandheelkunde.

Klik hier voor alle tarieven in de mondzorg.

Klachten bij Tandartspraktijk Blokzijl

“De natuurlijke tandarts bij u in de buurt!”

Ik heb een klacht, waar moet ik heen?

Sommige behandelingen kunnen langer duren dan gepland. Het komt ook wel eens voor dat een behandeling gewijzigd moeten worden. Wij zullen de tijd met u optimaal benutten. Dit kan helaas voor enige vertraging zorgen. Wij zullen u hier tijdig over informeren.

Ik heb een klacht over jullie praktijk

Helaas gaan niet alle behandelingen of afspraken zoals gewenst. Ook kan het zo zijn dat u het niet eens bent met iets dat in onze praktijk is voorgevallen. Wij vinden het belangrijk dat u wordt gehoord. Via onderstaande kanalen kunt u uw klacht indienen:

Om het probleem direct aan te pakken vragen wij u allereerst contact met ons op te nemen en de klacht met ons te bespreken. Wellicht kunnen wij de miscommunicatie of het misverstand ophelderen. Vindt u bijvoorbeeld dat wij onjuist of onzorgvuldig hebben gehandeld, dan stellen wij het op prijs dat u dit met ons komt bespreken. Wellicht kunnen wij uitleggen waarom een behandeling is gegaan zoals hij is gegaan. Vind hier onze contactgegevens.

0527 291 735
info@tandartsblokzijl.nl

Mocht u toch niet tevreden zijn, dan kunt u overwegen om naar de klachtencommissie te stappen. Tandartspraktijk Blokzijl is aangesloten bij een klachtencommissie die voldoet aan alle eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Neem contact op voor meer informatie.

Daarnaast staan wij als tandartspraktijk altijd open voor feedback. Heeft u een opmerking, of een idee, waarmee wij ons voordeel kunnen doen?  Dan kunt u uiteraard ook contact met ons opnemen.